Fria diskussionsdagen

19 maj. Dagen för diskussioner över fria protokoll…

För snart ett år sedan bytte jag helt mina diskussioner från ICQ- och MSN-protokollen till att använda det fria jabber-protokollet. Jag minns inte när jag började använda jabber, men jag minns att jag helt slopade MSN och ICQ inför den dagen. Jag har inte saknat dem; sant att det i stort sett endast är en varelse jag pratar med, men jabber är allt jag behöver.

Och nu är den snart här igen, den fria diskussionsdagen. Denna gång med egen diskussionssida. Prata på och passa gärna på att utforska andra fria protokoll!

Kommentera

